woensdag 26 juli 2017

mediamiek_09 geslachtschakra_GENIETEN


Ik lig in bad. Zoals altijd vroeg op vanochtend 6.30 uur.

Vast ritueel: een tarot kaart en een engelenkaart trekken van internet. Zelfreflectie voor de dag. engelentherapie kaart trekken. Kaarsje branden, wierook stokje branden.



Koffiedrinken, gitaarspelen. Kachel in het huisje aangemaakt. AGA_cooker is uit sinds een week. Waarschijnlijk is er iets met de schoorsteen. De schoorsteenvegers met vakantie. De kachel in het huisje gaat zonder problemen aan.

Heerlijk creatief bezig ben ik weer. 'Wat maakt me blij????' vraag ik me af als ik met iets bezig ben. Ik heb me nooit bewust afgevraagd of ik ergens blij van wordt. Ik word blij van een brandende kachel.



Ik word blij van foto's maken van KLOS: kunst ligt op straat, een formule van Jos Loeffen, fotograaf. Ik word blij van creatief bezig zijn. eergister heb ik een object gemaakt van papier, stofjes, dingetjes, rijp voor de container.



Al heel lang stond in het huisje een bak met gemalen verpulverd papier in water. Het papier was naar de bodem gezonken. De pulp was wolkachtig in het water. Ik heb er foto's van gemaakt. En het zijn net de kleuren van de vleugels van de engelen. Dan kan ik ongelooflijk ontroerd raken.

   




Pannenkoekenbeslag stond in de koelkast. eigen recept. 300 ml water, drie flinke eetlepels speltmeelbloem, twee eieren, een scheut olijf olie, een theelepel bakpoeder en een snuif Himalaya zout. alles flink mixen en in de koelkast een tijdje laten rusten voor er koeken van te bakken. 










Het Himalayazout ontdekte ik vorige week in een Turkse winkel, het kan ook een Marokkaanse winkel geweest zijn, in ieder geval met zuidelijke producten. het Himalaya zout is rose met wit, bijzonder van kleur. soms kan ik helemaal lyrisch worden van een ingrediënt voor het koken dat ik nog niet eerder heb ontdekt en dat dan kopen. daar wordt ik dus ook heel blij van. heel heel blij.




Pannenkoek gebakken op de kachel in het huisje. Eerder was ik al begonnen met beneden in de kelder de patio schoonmaken. De kleur van de algen, de kleur van het hart chakra, begon nu toch wel uit te dagen. een roep om mijn schoonmaak kwaliteiten. schoonmaken is niet mijn grootste hobby. toch werd ik heel blij van het schoonmaken omdat het verschil zo groot is. helemaal Spik en span is het weer beneden in de kelder.




Af en toe regende het . ik had de waterslang erbij gepakt en voelde me helemaal kind, lekker plenzen en poeliën met water. Weer kind zijn, me weer kind voelen, daar word ik ook heel blij van. de kikkers kwamen te voorschijn nu heb ik ze gered. Ze vonden dit niet zo leuk in eerste instantie. Met blik en veger. ze proberen natuurlijk van het blik af te tjoepen. heb ze in een emmer gedaan. Met z'n drieën waren ze. En een was volgens mij hoog zwanger.



nu lig ik in bad. Heerlijk. Lekker warm genieten. En wat me nou zo verbaasd is: ik dúrf te genieten. Ook iets wat ik me niet bewust was en waarvan ik me bewust begin te worden. DURVEN GENIETEN. genieten van het moment gewoon het nú. niet wat was. niet wat nog komt. nee, gewoon het nu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

mond-spieren hebben een geheugen

 Navillera Navillera is meer dan het ontvluchten van de werkelijkheid. 'Weten'   dat je geheugen achteruit gaat, het je naasten NIET...